تبلیغات
مجمع جانبازان شیمیایی استان گیلان - منشور حقوق شهروندی را بیشتر بشناسیم/ «حق اداره شایسته و حسن تدبیر»
اجتماعی-سیاسی-فرهنگی-بیان دیدگاهها ( عزت و وحدت اسلامی - حفظ ارزشهای انقلاب و دفاع مقدس -اطاعت از ولایت فقیه )
هروقت دیدی تنها شدی بدون خدا همه رو بیرون کرده تا خودت باشی و خودش ...
درباره ما
اجتماعی -سیاسی -فرهنگی و بیان دیدگاهها در رابطه با انقلاب و دفاع مقدس و اطلاع رسانی عمومی خصوصآ به ایثارگران و خانواده های شاهد.
نویسندگان
لینک های ویژه
پیوندهای روزانه
آماروبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
دیگر امکانات
لوگوی تسلیت



در این وب
در كل اینترنت
abzar("http://shiatools.persiangig.com/tools/L/12.gif","http://www.shia-tools.com/post/66") لوگوی تسلیت هاست لینوکس SCRIPT SRC="http://www.modernsite.rozblog.com/code/popup"> تبادل لینک رایگان ذکر روزهای هفته
زیارت عاشورا
دعای فرج اوقات شرعی مهدویت امام زمان (عج) آیه قرآن

.

هاست لینوکس
مطالب اخیر وبگاه

/منشور حقوق شهروندی را بیشتر بشناسیم/

«حق اداره شایسته و حسن تدبیر»

شایسته سالاری

«حق اداره شایسته و حسن تدبیر» پنجمین بند از منشور حقوق شهروندی است که پس از «حق حیات، سلامت و کیفیت زندگی»،«حق کرامت و برابری انسانی»،«حق آزادی و امنیت شهروندی» و «حق مشارکت در تعیین سرنوشت» آمده است.

به گزارش ایسنا، در بند پنجم منشور حقوق شهروندی با عنوان  «حق اداره شایسته و حسن تدبیر» چنین آمده است:

ماده 19- شهروندان از حق اداره شایسته امور کشور بر پایه‌ قانون‌مداری، کارآمدی، پاسخگویی، شفافیت، عدالت و انصاف برخوردارند. رعایت این حق توسط همه مسئولان و کارکنان الزامی است.

ماده 20- حق شهروندان است که امور اداری آن‌ها با رعایت قانون، بی‌طرفانه و به‌ دور از هر گونه منفعت‌جویی یا غرض‌ورزی شخصی، رابطه خویشاوندی، گرایش‌های سیاسی و پیش‌داوری، در زمان معین و متناسب رسیدگی و انجام شود.

ماده 21- حق شهروندان است که چنانچه تصمیمات نهادهای اداری و یا کارکنان را خلاف قوانین و مقررات بدانند، از طریق مراجعه به مراجع اداری و قضایی صالح، تقاضای احقاق حق کنند.

 ماده 22- حق شهروندان است که از تصمیمات و اقدامات اداری که به‌ نوعی حقوق و منافع مشروع آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند، آگاه شوند.

ماده 23- مقامات و ماموران اداری باید در روابط خود با شهروندان پاسخگو و قابل‌ دسترس باشند و چنانچه درخواستی را رد کنند باید حسب تقاضا به‌ صورت مکتوب پاسخ داده و حداکثر راهنمایی را در چارچوب صلاحیت‌های خود ارائه نمایند.

ماده 24- حق شهروندان است که از دولتی برخوردار باشند که متعهد به رعایت اخلاق حسنه، راستگویی، درستکاری، امانتداری، مشورت، حفظ بیت‌المال، رعایت حق‌الناس، توجه به وجدان و افکار عمومی، اعتدال و تدبیر و پرهیز از تندروی، شتاب‌زدگی، خودسری، فریبکاری، مخفی‌کاری و دست‌کاری در اطلاعات و پذیرفتن مسئولیت تصمیمات و اقدامات خود، عذرخواهی از مردم در قبال خطاها، استقبال از نظرات مخالفین و منتقدین و نصب و عزل بر مبنای شایستگی و توانایی افراد باشد.



نویسنده رحیم حقدوست شیوایی در 10:43 قبل از ظهر | نظرات()
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.

طراحی و کدنویسی قالب : علیرضاحقیقت - ثامن تم

Web Template By : Samentheme.ir